Sofie Bech Slyngborg

Vejen til en sund balance

Kyllingelasagne med spinatbechamelsovs

2 kommentarer

image

Her til aften lavede jeg lidt om i min kostplan. Det var meningen, at jeg skulle have en dåse tun med grøntsager  – ophidsende, ikke sandt 😉 Men jeg havde i løbet af dagen opbygget et lidt for stort kalorieunderskud, og det kunne mærkes i kroppen. Så derfor besluttede jeg mig for at fylde energidepoterne lidt op med kærestens aftensmad – dog lavet af mig – så sød er jeg nemlig 😀

Jeg kan desværre ikke tage æren for opskriften selv, da den er fundet på denne hjemmeside 🙂 Jeg har fulgt den ret slavisk, og jeg tror, at det eneste, der ikke var i min udgave, var den halve squash – sådan én havde vi ski ikke 🙂 Jeg havde lidt (læs: store) problemer med sovsen – den ville fandme ikke tykne, grrr…!!! L***** brændte både på og kogte over og var stadig mælketynd – trods de ekstra skefulde maizena! MEN, den smagte stadig godt og blev tykkere i ovnen 😉

Det er én af de bedste kyllingelasagner, jeg har fået, og så er den jo også ret sund 🙂 Kast jer endelig ud i den, og hvis I får den pokkers sovs til at tykne, så skriv lige tippet tilbage 😉

Bon appétit ♥
– Sofie ★

2 thoughts on “Kyllingelasagne med spinatbechamelsovs

  1. Hej Sofie,
    Godt du kunne lide opskriften. Angående saucen, så gætter jeg på at det er fordi vandet i spinaten ikke er nået at dampe helt af. Det kan godt få den til at virke ret sjasket. Det gør jeg lige lidt mere tydeligt i opskrift beskrivelsen.
    Man kan også altid lave en klassisk opbagning i en anden gryde (smør +et par spsk hvedemel og så mælk på indtil konsisten er som ønsket.) Derefter kan den stegte spinat tilsættes.

    • Hej Kim,
      Både min kæreste og jeg var store fans af din opskrift 🙂 Den er virkelig god, simpel og med masser af smag 🙂 Det lyder egentlig logisk nok med, at vandet nok ikke var dampet helt væk – der var jeg nok lidt for hurtigt 😛 Jeg vil prøve dine råd næste gang, vi laver den – mange tak 🙂

Skriv en kommentar